Első cégünk Magyarországon a Geis Logistics Hungary Kft. A magyar csapat régi ügyfelünk a Knorr-Bremse Systeme cég vasúti járműrendszerek egységeinek, alkatrészeinek ellátási és elosztó központja.
A Knorr Bremse céggel folytatott együttműködésünk több, mint 15 évvel ezelőtt kezdődött, amikor átvette cégcsoportunk a „házon belüli” anyagmozgatást a müncheni üzemben, és külső raktárt létesítettünk. A Knorr-Bremse cég új elosztó központja a gyártóüzeme közelében helyezkedik el, ami lehetővé teszi az ellátási lánc optimalizálását. Régi üzleti kapcsolatban áll a Geis cégcsoport a Knorr-Bremse céggel, így nyertük el ezt a megbízást.
„A Geis-szel folytatott hosszú ideje fennálló együttműködésünk és partnerkapcsolatunk, valamint a cégbe és munkatársaikba vetett bizalmunk egyaránt szerepet játszott abban, hogy velük szerződtünk.” – mondta Thomas Rappl, a Knorr-Bremse Systeme vasúti járműrendszerek ellátási lánc igazgatója.
A projekt előkészületei az 2021-ben év elején kezdődtek, a koronavírus miatti lezárások kellős közepén. „A cég elindítása, az épület megkeresése és a munkaerő toborzása is hatalmas feladat elé állított bennünket, mivel az utazás gyakorlatilag lehetetlen volt.” – mondta Erik Lassen. Joannis Tsilivarakos-szal együtt ő a Geis Logistics Hungary ügyvezető igazgatója. „Az elénk gördülő akadályoktól függetlenül eddig végre tudtuk hajtani a terveinket. Többek között már aláírtuk egy megfelelő logisztikai központ lízingszerződését.” – fejtette ki Joannis Tsilivarakos.
Az új csarnok most a logisztikai parkban a budapesti elkerülőnél, a repülőtér közelében épült fel. A gyártóüzemtől csupán 17 kilométerre helyezkedik el, és a következő két év során 100.000 négyzetméternyi logisztikai telephelyet hoztunk létre, amelyből kezdetben 15.000 négyzetmétert használunk. Az optimális anyagáramlás érdekében a kisebb alkatrészekhez szállítószalagokat telepítettünk a létesítménybe, a nagy súlyú árukhoz pedig ipari emelőrendszert és darurendszert, valamint egy félautomata keskenyfolyosós rakodórendszert, ami navigációs rendszer segítségével automatikusan irányítja a targoncavezetőket a következő rakodási pontra.
A raktárból több gyártóüzemet fogunk kiszolgálni, és a világ minden tájára szállítunk árukat az ügyfeleknek. A feladataink a következők lesznek:
Ezeket a feladatokat rögtön az indulásnál átvettük, és átlagosan heti 5 napon át végzi nálunk munkáját körülbelül 140 fő két műszakban, közvetlenül a Knorr-Bremse raktárkezelési rendszerében.
„Örömünkre szolgál, hogy a Knorr-Bremse ismét bizalmat szavazott nekünk.” – mondta Dr. Johannes Söllner, a Geis Holding ügyvezető igazgatója. „Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a projekt a lehetőségekhez mérten zökkenőmentesen induljon.”
„A budapest melletti logisztikai központ létrehozása az ellátási láncunk átfogó stratégiai összehangolásának újabb mérföldköve. Örömünkre szolgál, hogy ebben ismét partnerünk a Geis.” – fogalmazott Thomas Rappl.
Információk – Knorr-Bremse
A Knorr-Bremse világszerte piacvezető a vasúti és kereskedelmi járművek fékrendszerei terén, valamint élen jár a biztonságkritikus alrendszerek terén is. A vállalat Vasúti járműrendszerek divíziója helyi járatú és távolsági vasúti járműveket szerel fel igen kifinomult termékekkel. A fékrendszerek mellett ide tartoznak az intelligens beszállórendszerek, légkondicionáló rendszerek, energiaellátó rendszerek, vezérlőegységek és ablaktörlők, peronajtó-rendszerek, súrlódóanyagok, valamint vezetősegítő rendszerek és vezérléstechnológia.
Magyarország gazdasága egészséges növekedést mutat. A koronavírus által dominált 2020-as évet kivéve 2014 óta átlagosan négy százalék fölötti a növekedés, ami azt jelenti, hogy Magyarországé az EU egyik leggyorsabban növekvő gazdasága. A szakértők szerint a gazdaság ebben az évben ismét növekedni fog.
Ennek alapjai már megvannak: Az országban magas színvonalú az oktatás, és fejlett infrastruktúrával rendelkezik. „Egy ideje már Magyarországra koncentrálunk” – mondta Jochen Geis, ügyvezető igazgató. „Az ország a közép-európai hálózatunk ideális kiterjesztése, nemcsak az elhelyezkedése miatt.” A hálózatnak már tagja Luxemburg, Svájc, Németország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia, mostantól pedig délen Magyarország is.
„Első magyarországi leányvállalatunk megalapításával, valamint a Knorr-Bremsének nyújtott új logisztikai szolgáltatásainkkal megvetettük a lábunkat.” – fejtette ki Hans-Wolfgang Geis, ügyvezető igazgató. „A következő néhány év során fokozatosan felépítjük magyarországi tevékenységeinket a további Közúti szolgáltatások, valamint Légi és vízi szolgáltatások divízióinkkal.”